خانه / فنی و مهندسی / کاملترین فایل گزارش کاراموزی بررسی شركت ساینا

کاملترین فایل گزارش کاراموزی بررسی شركت ساینا

گزارش کاراموزی بررسی شركت ساینا در 45 صفحه ورد قابل ویرایش

دسته بندی: فنی و مهندسی

فرمت فایل: doc

تعداد صفحات: 45

حجم فایل: 377 کیلو بایت

گزارش کاراموزی بررسی شركت ساینا در 45 صفحه ورد قابل ویرایش

تاریخچه شرکت ساینا :

ساینا از زنجان به هفت کشور منطقه محصولات بهداشتی صادر می کند شرکت صنایع بهداشتی ساینا (سهامی خاص) یکی از شرکت های وابسته به شرکت پاکستان و گروه توسعه صنایع بهشهر واقع در استان زنجان – جاده ترانزیت قزوین و زنجان 17 کیلومتری ابهر روبروی روستای قروه که تولیدکننده انواع محصولات بهداشتی و آرایشی، اسانس و آیروسل ها با کیفیت مطلوب و مورد تائید و نیاز جامعه می باشد در تاریخ 2/10/80 با مساحت تقریبی 6 هکتار در ناحیه صنعتی شهرستان ابهر تأسیس گردید. مهندس علی صفوی نژاد مدیرعامل شرکت صنایع بهداشتی ساینا با بیان این مطلب گفت امور مرتبط با استقرار تجهیزات و کارهای زیربنایی از خرداد 81 آغاز شده و پس از انجام امور زیربنایی و استقرار دستگاهها و خطوط تولید در تاریخ 12 و 13 خرداد 82 تولید آزمایشی شرکت شروع و از اول مهرماه استارت تولید یک شیفیت و اول اسفند استارت تولید آزمایشی به سه شیفیت زده شد و شرکت به صورت رسمی از اوایل فروردین 83 شروع به فعالیت نمود. وی در خصوص معرفی محصولات تولیدی شرکت گفت : علاوه بر محصول مایع ظرفشوئی یک لیتری به نام گلی که قدمت 40 ساله دارد محصولات دیگری هم در این شرکت تولید می شود که عبارتند از : ژل ظرفشویی صادراتی (پراید)، مایع ظرفشویی گلی (4 لیتری در سه رنگ)، کسانتره (در دو رنگ) و همچنین محصولاتی نظیر : لکه بر، پاک کننده چند منظوره خمیر کف شویی، استیل پاک کن، نرم کننده لباس، مایع ظرفشویی، ژل ظرفشویی دستی و ماشینی، انواع آیروسل ها، حشره کش، دئودورانت و شیشه پاک کن.

مهندس صفوی نژاد با اشاره به اینکه شرکت ساینا با داشتن بالغ بر 15 واحد فعال برای بیش از 170 نفر پرسنل جوان به طور مستقیم ایجاد اشتغال کرده است گفت : پرسنل این شرکت شامل 10 نفر خانم و 160 نفر آقا است که 16 درصد این ترکیب زیر دیپلم، 58 درصد دیپلم، 6 درصد فوق دیپلم و 20 درصد لیسانس و فوق لیسانس هستند این شرکت همچنین برای تعداد 100 نفر پرسنل به صورت غیرمستقیم ایجاد اشتغال کرده است. وی ظرفیت اسمی تولید شرکت را 100 هزار تن اعلام کرده که 50 هزار تن آن هم اکنون در حال بهره برداری است. مدیرعامل شرکت ساینا میزان صادرات شرکت را سالانه 200 تن اعلام کرد که به کشورهای عراق، ارمنستان، گرجستان، آذربایجان، ترکمنستان، قزاقستان و بحرین صادر می شود وی درباره گواهینامه های استاندارد ملی و بین المللی دریافت شده توسط شرکت ساینا گفت : از آنجایی که این شرکت بر این باور است که لازمه حرکت به سوی توسعه پایدار و حفظ و نگهداری محیط زیست پیرامون خود و از سوی دیگر ارتقای پیوسته کیفیت محصولات خود و ایجاد فضای مناسب کاری در جهت مشارکت هرچه بیشتر کارکنان می باشد خود را متعهد به انطباق با الزامات قانونی، ملی و ضوابط و استاندارد مدیریت های زیست محیطی و کیفیت نمود که این امر پس از یک سال تلاش و همت کلیه کارکنان در مهرماه 84 تحقق یافت و این شرکت مفتخر به اخذ دو گواهینامه بین المللی زیست محیطی ایزو 14000 و کیفیت 9001 از مؤسسه بین المللی SOS و نشان استاندارد گردید. مهندس صفوی نژاد انتخاب شرکت ساینا به عنوان واحد کنترل کیفی نمونه استانی، واحد R&D نمونه استانی و صنعت سبز نمونه کشوری را از جمله موفقیت های ملی و منطقه ای شرکت برشمرد.

وی با اشاره به حمایت های استانداردی سازمان صنایع و معادن، بانک ملت سازمان کار، سازمان محیط زیست استان زنجان از شرکت ساینا در مسیر راه اندازی و توسعه شرکت مهم ترین خواسته این شرکت از دولت برای پیشبرد اهداف توسعه ای را ارائه تسهیلات بانکی مناسب و به موقع اعلام کرد. مهندس صفوی نژاد در پایان یادآور شد از دیگر اهداف بلندمدت ساینا استقرار سیستم ها و نظامهایی جهت هرچه پررنگ نمودن مقوله توسعه منابع انسانی و رشد و ارتقاء فردی و سازمانی کارکنان خود می باشد که پس از استقرار واحد آموزش نظامهایی چون نظام مشارکت نظام آراستگی و وابستگی S5 در دستور کار و چشم انداز آینده این شرکت می باشد که شایان ذکر است با عنایت به نوپا بودن ساینا علی رقم اینکه در گامهای نخست و ابتدایی می باشد اما گامهایی مهمی را در سطح منطقه و کشور برداشته است که مسلماً امید بسیاری می رود در آینده از ساینا اقدامات بزرگ، محصولات جدید و در کل نام پرآوازه ای شنیده شود.

محصولات تولیدی شرکت ساینا :

فروش با سایر اشخاص :

1 ) مایع ظرفشویی 1000 گرمی ارکسید

2 ) مایع ظرفشویی 4000 گرمی ارکسید

3 ) مایع ظرفشویی 1000 گرمی گلی

4 ) مایع ظرفشویی 4000 گرمی گلی

5 ) مایع ظرفشویی 750 گرمی گلی پلاس

6 ) مایع نرم کننده لباس 750 گرمی

7 ) مایع نرم کننده لباس 1000 گرمی

8 ) مایع نرم کننده لباسشویی 1000 گرمی

9 ) لکه بر البسه رنگی و سفید 750 گرمی

10 ) پویش استیل

11 ) مایع شیشه شوی 500 گرمی

12 ) مایع چندمنظوره 650 گرمی

13 ) اسانس

14 ) اسپری حشره کش

15 ) اسپری دئودورانت

16 ) ژل ظرفشویی 400 گرمی

فروش صادراتی :

1 ) مایع ظرفشویی 1000 گرمی جولی

2 ) مایع ظرفشویی 500 گرمی پراید اکتیو 8

3 ) مایع ظرفشویی 1000 گرمی پراید

4 ) مایع ظرفشویی 500 گرمی پراید اکتیو 12

5 ) ژل ظرفشویی 250 و 450 گرمی پراید و برف

6 ) نرم کننده لباس 1000 گرمی برف

7 ) مایع لباسشوئی 1000 گرمی

8 ) شیشه شوی 500 گرمی

9 ) مایع چندمنظوره 650 گرمی

2 ) نیوری انسانی شامل :

– از ساعت : شروع ساعت کاری ثبت می شود.

– تا ساعت : پایان ساعت کاری ثبت می شود.

– کارکرد عادی : تعداد افرادی که مشغول به کار بودند × زمان کارکرد.

– نفر جایگزین : شخص جایگزین به جای فردی که نمی تواند در سر کار خود حاضر باشد.

– اضافه کار : تعداد افراد اضافه کار × زمان اضافه کاری

– جمع نفر (دقیقه) : جمع نفرات × زمان کارکردشان

– توضیحات :

3 ) توقفات شامل :

– علت توقف : (آماده سازی، تنظیمات، نظافت، کسری مواد، کیفیت محصولف نداشتن برنامه، صرف غذا، کاهش سرعت دستگاه، برق، مکانیک، سایر، جمع کل)

– زمان توقف (دقیقه) : (زمان توقف هر کدام از علت های توقف معین می شود)

4 ) تحویلی به انبار محصول :

– (محصول، رنگ محصول، نام دستگاه، تعداد کارتن، وزن kg ، شماره، جمع کل، توضیحات می باشد.)

و در انتها امضاء مربوط به حسابداری صنعتی.

شرح انبار :

1 ) فنی 2 ) اولیه گلی (مایعات)

3 ) اولیه اسانس 4 ) اولیه اسپری

5 ) محصول مایعات 6 ) محصول اسانس

7 ) محصول اسپری 8 ) ضایعات

9 ) انبارهای مشابه 10 ) در جریان مایعات

11 ) در جریان ابروسل 12 ) انبار قرنطینه مواد اولیه

13 ) قرنطینه در جریان 14 ) محصول فروش داخلی

15 ) محصول فروش صادراتی

1 ) فنی : شامل کلیه قطعات، لوازم یدکی، و مصرفی می باشد. مانند : آچار، لباس

2 ) اولیه گلی (مایعات ) : شامل کلیه ادوات مصرفی، خطوط تولید مایعات می باشد. مانند بطری لیبل

3 ) اولیه اسانس : شامل کلیه ادوات مصرفی تولید خطوط اسانس می باشد.

4 ) اولیه اسپری : شامل کلیه ادوات مصرفی تولید خطوط اسپری های بهداشتی و شیمیایی

5 ) محصول مایعات : شامل کلیه محصولات تولید شده توسط کلیه خطوط تولید و بسته بندی مایعات می باشد.

6 ) محصول اسانس : شامل کلیه محصولات تولید شده توسط کلیه خطوط تولید و بسته بندی اسانس می باشد.

7 ) محصول اسپری : شامل کلیه محصولات تولید شده توسط کلیه خطوط تولید و بسته بندی اسپری های بهداشتی و شیمیایی

8 ) ضایعات : شامل کلیه کالاهایی که به دلیل مختلف مانند خرابی دستگاه و نیروی انسانی به وجود می آیند می شود که از طریق مزایده عمومی به فروش می رسد.

9 ) انبارهای مشابه : شامل انبارهایی می شود که برای فروش محصولات مشابه و صادراتی محصولات به آنجا رفته و از طریق بازاریابی خارجی به فروش می رسد.

11 و 10 ) در جریان معایعات و در جریان ایروسل : شامل انبار فرضی می باشد که هنگامی که مواد و ادوات از انبار مواد خارج شده و تا هنگام دریافت محصول توسط انبار محصول در این انبار فرضی باقی می ماند.

12 ) انبار قرنطینه مواد اولیه : شامل انبارهایی می شود که هنگامی که مواد خریداری شده مورد تائید واحد کنترل تولید نباشد به آنجا انتقال داده شده، و تا تعیین تکلیف نهایی در آنجا باقی می ماند.

7 ) پیگیری کنترل کیفیت محصولات تولیدی از واحد کنترل کیفیت.

8 ) مطابقت و کنترل اسناد وارده انبار محصول و ثبت صحیح آن در سیستم

9 ) کنترل انبار ضایعات از لحاظ وارده ضایعات با صادره ضایعات خطوط تولید به صورت روزانه

10 ) تهیه گزارشات انحراف مصرف مواد از مصرف استاندارد به صورت مقطعی و ماهیانه و تهیه انحراف مصرف ماهیانه به صورت ریالی و درصد گیری از انحراف مصرف و پیگیری دلایل انحراف مصرف.

11 ) مطابقت و کنترل اسناد ساخت با سیستم کنترل تولید و کنترل مصرف مواد با استانداردهای تعیین شده و تهیه گزارشات لازم.

سند (بخش برق) :

ذخیره برق : هزینه هایی که هنوز تحقیق پیدا نکرده با توجه به دوره قبل ذخیره گیری کرده و برآورد هزینه می کنیم.

نرم افزار حسابداری :

– امکان استفاده حسابداری و نرم افزار برنامه در یک شبکه کامپیوتری با یک قفل سخت افزاری

– امکان کاربروی یک دفتر مالی به طور همزمان و توسط چندین کامپیوتر و عملکرد همزمان

– امکان ثبت درصد بازاریاب ها و درصد تخفیف و توضیحات هر ردیف کالا در فاکتور فروش و خرید

– ثبت سفارش خرید و سفارش فروش کالا

– ثبت ارسال کالا و بارنامه و ثبت وارد و بارنامه و تنظیم انبارداری و حسابداری مربوط ورود و خروج

– ثبت فاکتورهای مالی خرید و فروش برگشت از خرید و فروش با انتخاب انبار ورودی و خروجی کالا و امکان انتخاب صندوق دریافتنی و پرداختنی همچون تنخواه گردان، صندوق مالی، صندوق فروش

– ثبت حواله های فروش و انتقال کالا بین انبارهای مختلف و حواله انبار و تعریف انبارهای مختلف

– ثبت دریافت، پرداخت از صندوق حسابداری و هزینه های پرداختی از حساب صندوق منتخب ثبت خودکار سند حسابداری توسط خود برنامه.

– امکان تعریف صندوق های مختلف مانند تنخواه گردان، فروش، مالی، انبارداری به دلخواه شما.

– ثبت امور چک نظیر دریافت و پرداخت چک های متفرقه و صادره شخصی و کنترل دفتر چک و بانک ها

– ثبت امور بانکی نظیر ارسال و دریافت حواله های بانکی سرحساب گذاری چک، اعلام وصول و برگشت چک

– ثبت خدمات قابل ارائه به مشتریان نظیر تعمیرات، گارانتی، سرویس با ثبت سند اتوماتیک حسابداری توسط خود نرم افزار

– ثبت حقوق پرداختی به کارمندان شرکت و امکان تعریف پرسنل شرکت بدون نیاز به تغییر حساب دفتر معین و تنظیم خودکار آنها توسط خود نرم افزار برنامه

– ثبت اسناد حسابداری دوبل و اصلاحات آنها جهت حسابداران حرفه ای و حسابرسی سیستم حسابداری

– ثبت اسناد یک طرف خودکار یا سند معین جهت سهولت در ثبت اسناد حسابداری و کل

– رأس گیری چک ها و محاسبه چک معادل جهت برآورد و همسان سازی چندین چک متعدد با تواریخ مختلف

– تعریف و کدبندی حسابهای اشخاص، کالاها، انبارها، حساب های بانکی، دفاتر معین و کل حسابداری

– تعریف حساب های کل و معین و اصلاح آنها جهت حسابداران حرفه ای

فایل دیگر:  کاملترین فایل مقاله ساختار سرمایه شركتها و بررسی كاهش آن

– معرفی فرمول های تولید جهت ساخت یک کالا و ارزش بهای تمام شده کالا (جهت حسابداری صنعتی)

– تولید کالا با قیمت تمام شده جهت محاسبه سود فروش (حسابداری صنعتی بهای تمام شده)

– ثبت پروژه ها و قراردادها و محاسبه هزینه و کنترل پروژه و برآورد سود پروژه موردنظر

– تعریف کاربران برنامه و کنترل رمز دسترسی و بخش های قابل دسترسی آنها (چند کاربری بودن برنامه)

– تعریف هر تعداد دفتر مالی حسابداری مجزا به مانند چندین دفتر حسابداری در یک حسابداری

– امکان معرفی تصویر آرام و لوگو شرکت به برنامه جهت چاپ آن در فاکتورها و رسیدها به حالت سربرگ

– گزارشات متنوع از قبیل مانده حساب اشخاص و کارکرد آنها و محاسبه سود و زیان فاکتورهای خرید و فروش به محض ثبت هر فاکتور فروش، گزارشات صندوق، دفتر چک ها ، و …

– گزارش خاص در یک نگاه که در یک صفحه کل وضعیت حسابداری شما را بیان می کند.

حقوق و دستمزد :

تعریف : دستمزد تولیدی عبارت از وجوهی است که برای کار انجام شده تولیدی در یک مدت معین پرداخت و یا تعهد می گردد.

بنابراین کمیت و کیفیت نیروی کار و هزینه های مربوط به آن از موضوعاتی است که همواره باید کنترل و بررسی شود تا با پرداخت حقوق و دستمزد مناسب کیفیت نیروی کار حفظ شود.

کنترل حقوق و دستمزد به لحاظ ارتباط و تأثیری است که این هزینه ها با تولید و بهای تمام شده هر واحد محصول دارند کاهش و یا تثبیت بهای تمام شده از یک طرف با تشویق و ترغیب کارگران به تولید بیشتر و از طرف دیگر با سرپرستی و کنترل مداوم آنان امکانپذیر است.

همچنین با کنترل هزینه های دستمزد و اطلاع از جزئیات آن امکان افزایش تولید و کاهش زمان استاندارد انجام کار فراهم می گردد.

دستمزد مستقیم :

عبارت از هزینه کار انجام شده ای که مستقیماً به جهت ساخت محصول، پرداخت و یا تعهد شود. به عبارت دیگر دستمزد کارگرانی را که مستقیماً به ساخت محصول اشتغال دارند دستمزد مستقیم می گویند.

دستمزد غیرمستقیم :

عبارت است از هزینه نیروی کار انجام شده که مستقیماً در ساخت محصول صرف نشده باشد. به عبارت دیگر دستمزد سرکارگران، سرپرستان و کسانی که به تعمیر و نگهداری ماشین آلات اشتغال دارند و مستقیماً تأثیری در تولید ندارند دستمزد غیرمستقیم می گویند.

اطلاعات لازم برای محاسبه حقوق و دستمزد :

برای محاسبه هزینه حقوق و دستمزد باید اطلاعات و عوامل لیست حقوق و دستمزد را شناخت و علاوه بر آن از قوانین و مقررات مربوط (کار و بیمه های اجتماعی مالیات و …) اطلاعات کافی داشت. برخی اطلاعات مربوط به دستمزد شامل مدت کارکرد، حقوق پایه، اضافه کاری نوبت کاری، مرخصی استحقاقی، پاداش، کارآموزی، اوقات تلف شده، طرحهای تشویقی، حق بیمه های اجتماعی، سهم کارفرما، بیمه عمر، بیمه حوادث ناشی از کار و هزینه های رفاهی کارگران می باشد.

حقوق و دستمزد پایه و فوق العاده ها و نوبت کاری :

حقوق پایه حقوقی است که با رعایت قانون کار (برای کارگران رسمی) و یا به وسیله عقد قراردادی که مغایر قانون کار نباشد (برای کارگران قراردادی) برای انجام یک ساعت کار و یا تولید یک واحد محصول تعیین و به صورت ساعتی، روزانه، هفتگی و معمولاً ماهانه پرداخت می شود.

ماده 32 ) سیستم حقوق و دستمزد کارکنان شرکت از دو بخش حقوق و دستمزد ثابت (حقوق و دستمزد کارکنان عادی، حقوق و دستمزد مدیران و متخصصین و حقوق و دستمزد متغیر تشکیل می گردد.)

الف : حقوق و دستمزد ثابت عبارتست از مجموع مزد شغل و مزایای ثابت پرداختی به تبع شغل.

به منظور تعیین حقوق و دستمزد کارکنان شرکت از دو روش استفاده می شود :

1 ) حقوق و دستمزد کارکنان عادی :

حقوق و دستمزد کارکنان عادی براساس طرح طبقه بندی مشاغل که به تائید وزارت کار و اموراجتماعی می رسد تعیین و پرداخت می گردد و حقوق دستمزد مدیران و متخصصین شرکت که براساس مجوز وزارت کار و امور اجتماعی مزد آنان از طریق طبقه بندی مشاغل خارج شده، براساس آیین نامه مربوطه قابل پرداخت خواهد بود.

2 ) حقوق و دستمزد مدیران و متخصصین :

به منظور تعیین ثابت مدیران و متخصصین شرکت از روش امتیازی شخص و شغل با درنظر گرفتن ضوابط قانون کار استفاده گردیده است. براساس این روش ابتدا خصوصیات فردی، قابل اندازه گیری افراد تحت عنوان عوامل فردی مشخص شده و سپس عوامل شغلی مدیران و متخصصین براساس مشاغل مورد تصدی آنان در طرح طبقه بندی مشاغل مشخص می گردد.

1 . 2 ) عوامل تشکیل دهنده نظام حقوق مدیران و متخصصین شرکت به شرح زیر می باشد :

1 . 1. 2 ) مصوبات شورای عالی کار در مورد حقوق و دستمزد

2 . 1 . 2 ) عوامل فردی

3 . 1 . 2 ) عوامل شغلی مشخص شده در طرح طبقه بندی مشاغل

4 . 1 . 2 ) امتیازات در اختیار هیأت مدیره

ب ) حقوق و دستمزد متغیر (پاداش عملکرد – بهره وری) :

به منظور ایجاد انگیزه در کارکنان، افزایش بهره وری و اثربخشی و ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمات که در نهایت منجر به افزایش درآمد برای شرکت خواهد شد، براساس گزارش عملکرد دوره های سه ماهه امور مالی متناسب با نقشی که کارکنان در به ثمر رسانیدن موفقیت آمیز فعالیت های محوله، ارتقای دانش و اعتبار و همچنین ایجاد درآمد برای شرکت داشته اند می باشد و پرداخت حقوق و دستمزد متغیر براساس سود ناویژه و تقسیم بندی مشاغل که به تصویب هیأت مدیره خواهد رسید بوده و در پایان هر سال مابه التفاوت آن تسویه خواهد شد. بدیهی است مبالغ دریافتی از این طریق جنبه مستمر نخواهد داشت.

ماده 33 ) افزایش عمومی :

افزایش عمومی حقوق و دستمزد کارکنان تابع مصوبات اعلام شده توسط وزارت کار و اموراجتماعی و یا سایر مراجع ذیصلاح خواهد بود.

ماده 34 ) فوق العاده ها :

به کارکنان شرکت علاوه بر حقوق و دستمزد ثابت و متغیر، مبالغی تحت عنوان فوق العاده به شرح ذیل قابل پرداخت می باشد :

1 ) فوق العاده های بدی آب و هوا، محرومیت از تسهیلات زندگی و محل خدمت.

2 ) به کلیه کارکنان دائم و قراردادی شرکت که در مناطق بد آب و هوا و محروم از تسهیلات زندگی و یا در مناطق دور از مرکز (محلی خارج از محل استخدام اولیه) به خدمت اشتغال دارند و یا به آن مناطق انتقال می یابند، علاوه بر حقوق و مزایای ثابت ماهانه فوق العاده هایی تحت عنوان فوق العاده بدی آب و هوا، محرومیت و محل خدمت پرداخت خواهد شد. مبنای محاسبه فوق العاده های فوق بر اساس حقوق و دستمزد مبنای کارکنان طبق آیین نامه و جداول خواهد بود.

ج ) فوق العاده اضافه کاری :

فوق العاده اضافه کاری در مقابل ساعات کار اضافی خارج از وقت اداری در مواقع ضروری و استثنایی برای انجام وظایف مشخص پرداخت خواهد شد.

1 ) حداکثر ساعات کار اضافی روزانه 4 ساعت خواهد بود، مگر در موارد استثنایی که با تصویب مدیرعامل، اضافه کاری بیش از 4 ساعت مجاز خواهد بود.

چگونگی محاسبه و پرداخت حقوق و دستمزد :

چگونگی محاسبه و پرداخت حقوق و دستمزد پرسنل شرکتها، یکی از موارد مهم و قابل توجه خصوصاً در شرکتهای تولیدی می باشد. برای برقراری هرچه بهتر سیستم حقوق و دستمزد می بایستی سیستم مناسب با توجه به ساختار سازمانی و نیازهای حسابداری صنعتی نسبت به تعیین سیستم اقدام نمود که از نظر دسته بندی اولیه می توان در روش کلی تقسیم بندی کرد.

8 ) صدور سند حسابداری حقوق و دستمزد :

صدور سند حسابداری حقوق و دستمزد در سیستم های یکپارچه به صورت مکانیزه صورت می پذیرد و محاسباتی در پایان هر ماه و یا در تاریخ پرداخت حقوق و دستمزد سند مربوطه صادر می گردد.

تبصره :

شرکت به منظور جبران بخشی از خدمات انجام شده کارکنان در خارج از ساعات اداری مجاز به پرداخت اضافه کار تشویقی خواهد بود.

1 ) تأخیر ورود و تعجیل در خروج کارکنان را نمی توان با ساعات اضافی کاری آنان تهاتر نمود.

2 ) به ازای هر ساعت کار اضافی معادل 40% مزد علاوه بر مزد ساعات کار عادی به کارکنان پرداخت خواهد شد و نحوه محاسبه آن به شرح زیر می باشد :

نوبت کاری :

در بسیاری از واحدهای تولیدی به دلایل مختلف کارگران به صورت نوبتی کار می کنند مطابق ماده 55 قانون کار، کار نوبتی عبارتست از کاری که در طول ماه گردش دارد به نحوی که نوبتهای آن در صبح یا عصر یا شب واقع شود. به کارگری که در طول ماه به طور نوبتی کار می کند اگر نوبت کارش در صبح و عصر واقع شود 10% و چنانچه نوبت کار او در سبح و عصر و شب قرار گیرد 15% و در صورتی که نوبت کار در صبح و شب و یا عصر و شب باشد 5/22% علاوه بر دستمزد عادی به عنوان فوق العاده نوبت کاری پرداخت خواهد شد.

1 ) مزد یک ساعت اضافه کار = مزد یک ساعت کار + 40% مزد یک ساعت کار

2 ) به کارکنانی که روز جمعه در ساعات عادی کار می کنند، علاوه بر حق استفاده از یک روز تعطیلی بلافاصله در هفته آینده، معادل 40% علاوه بر مزد ساعت کار عادی از اول همان ساعات اولیه کار به عنوان اضافه مزد روز تعطیل پرداخت خواهد شد.

تعیین درصددهای بیمه تأمین اجتماعی براساس بخش نامه صادره از طرف سازمان تأمین اجتماعی در حال حاضر تنها حق اولاد از بیمه معاف می باشد. بیمه تأمین اجتماعی شامل (7 درصد سهم کارمند، 3 درصد بیمه بیکاری و 20 درصد سهم کارفرما) می باشد. ضمناً لازم به توضیح می باشد در صورت مشمول بودن شرکت به قانون مشاغل سخت و زیان آور (4 درصد بیمه سهم کارفرما) افزایش خواهد یافت.

فرمولهای (مزد روزانه و مزد یک ساعت کار) به شرح زیر می باشد :

حقوق ماهانه

1 ) مزد روزانه = ————-

30

مزد روزانه

2) مزد یک ساعت کار = ————-

8 ساعت

تعریف فرمولهای اضافه کاری، نوبت کاری براساس قوانین کار و امور اجتماعی.

نرخ اضافه کاری :

140% * 220 (حق جذب + پایه سنوات + حقوق ثابت)

که 220 تعداد ساعات در هر ماه طبق بخش نامه می باشد.

نرخ نوبت کاری :

5/33% * 30% (حق جذب + پایه سنوات + حقوق ثابت)

شرح وظایف :

الف ) سیستم کنترل تولید :

1 ) مطابقت و کنترل توقفات خطوط تولید با گزارشات تولید

2 ) مطابقت و کنترل اسناد مصرف مواد و انحراف مصرف با اسناد تولید

3 ) مطابقت و کنترل اسناد انبار ضایعات با ضایعات تولید و کنترل اسناد ارائه شده توسط واحد تولید

4 ) مطابقت و کنترل اسناد ضایعات معیوب با ضایعات معیوب دریافتی انبار ضایعات با گزارشات ارائه شده واحد تولید

5 ) کنترل عنوان کد محصول سیستم تولید با گزارش تولید

6 ) کنترل میزان کار نیروی انسانی با گزارشات واحد تولید و مطابقت با استاندارد نفرات تولید هر خط

7 ) پیگیری کنترل کیفیت محصولات تولیدی از واحد کنترل کیفیت

8 ) مطابقت و کنترل اسناد وارده انبار محصول و ثبت صحیح آن در سیستم

9 ) کنترل انبار ضایعات از لحاظ وارده ضایعات با صادره ضایعات خطوط تولید به صورت روزانه

10 ) تهیه گزارشات انحراف مصرف مواد از مصرف استاندارد به صورت مقطعی و ماهیانه و تهیه انحراف مصرف ماهیانه به صورت ریالی و درصدگیری از انحراف مصرف پیگیری دلایل انحراف مصرف

11 ) مطابقت و کنترل اسناد ساخت با سیستم کنترل تولید و کنترل مصرف مواد با استانداردهای تعیین شده و تهیه گزارشات لازم

جعبه دانلود

برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

همچنین ببینید

کاملترین فایل بررسی كلیات و اجزاء توربین گاز

بررسی كلیات و اجزاء توربین گاز دسته بندی: فنی و مهندسی فرمت فایل: docx تعداد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *